Internet zyskał ogromną popularność w zakresie prowadzenia biznesu, szczególnie dotyczy to coraz bardziej popularnego handlu. Jednak odpowiednie planowanie działań wcale łatwe nie jest w obliczu dużej konkurencji, z tego też powodu bardzo się w tym przydają dokładne dane. A te najlepiej uzyskać z rozmaitych narzędzi analitycznych, w wśród których od dawna najbardziej popularne jest google analytics. Jakiś czas temu została udostępniona całkowicie nowa wersja tego narzędzia, oparta na zupełnie innym podejściu i dająca zupełnie nowe możliwości.
Użytkownicy przyzwyczajeni do dotychczasowej wersji zapewne mogą się zaskoczyć już po zobaczeniu panelu do zarządzania, który został gruntownie przebudowany. Dużo istniejących analiz zostało wyłączonych lub przeniesionych w inne miejsce, a w zamian jest kilka nowych. Lecz znacznie więcej nowości jest jeśli chodzi o podejście do analizowanych danych. Google analytics 4 dla sklepu zamiast dotychczasowych odsłon wykorzystuje zdarzenia, co zapewnia dużo większą niezależność, a jednocześnie pozwala na śledzenie na wielu urządzeniach i platformach. Co istotne, dotyczyć do będzie zarówno klasycznych internetowych stron, jak też aplikacji, jakie są coraz powszechniej używane. Tym sposobem każdy użytkownik może być analizowany całościowo bez względu na to, w jakim miejscy się loguje i z jakiego urządzenia, co daje dużo większe możliwości dla specjalistów zajmujących się promocją i marketingiem.
Dużą pomocą dla wielu posiadaczy sklepów będzie też prognozowanie zachowań użytkowników, można na przykład oszacować prawdopodobieństwa odejścia i zakupu, i w oparciu o to klasyfikować klientów. Ponieważ prezentowane narzędzie jest całkowicie nowe i niezależne od starego, to niezbędne będzie jego odpowiednie uruchomienie. Jeżeli kogoś interesować będzie google analytics 4, to jeśli tylko posiada odpowiednią wiedzę, to może zająć się tym sam. Zwłaszcza że informacji w tym temacie nie brakuje, dużo przydatnych można na przykład znaleźć w serwisie https://clickflow.pl/.
+Tekst Sponsorowany+