Kolory w marketingu – jaką pełnią rolę

Wypromowanie zupełnie nowej marki jest bardzo trudnym zadaniem, ponieważ trzeba nie tylko dysponować ciekawym pomysłem, ale też mieć na uwadze wiele najróżniejszych aspektów. Jeden z ważniejszych to barwy, o znaczeniu których wielu specjalistów trochę zapomina, albo nie jest do końca świadomych, jak są istotne. A przecież psychologia nie bez podstaw od wielu lat zajmuje się tą tematyką, i jest dostępnych wiele porządnych opracowań mówiących o tym, jak kolory mogą wpłynąć na decyzje zakupowe i postrzeganie marki.

Jak się bowiem okazuje, dobranie w odpowiedni sposób barw ma ogromne znaczenie dla tego, czy się osiągnie sukces na rynku, czy będzie to niemożliwe. Barwy wpływać też mogą na podejmowane przez klientów decyzje, to znaczy albo ich zachęcać do zakupów, albo odwrotnie. Oczywiście będzie miał na to wpływ szereg pozostałych czynników, typu sposób wychowania, doświadczenia z przeszłości czy emocje i wspomnienia, lecz jednak zdecydowana większość konsumentów funkcjonuje w oparciu o doskonale znane schematy.

Dlatego też planując na jakiekolwiek działania wiążące się z tworzeniem czy zmianą wizerunku firmy koniecznie należy także uwzględnić w tym dobraną w odpowiedni sposób kolorystykę. Warto chociażby zadbać o to, żeby była ona zbieżna z działalnością, którą się prowadzi, zupełnie innych barw będzie bowiem używał międzynarodowy bank, a innych sieć sklepów z zabawkami. W przypadku pierwszym wybór zapewne padnie na niebieski, kojarzący się z zaufaniem, stabilnością i profesjonalizmem. Czerwień jest bardzo popularna, ale też nieco ryzykowna, i trzeba jej używać bardzo rozsądnie.

Podobnie sytuacja wygląda z żółtym i pomarańczowym – te barwy też w niejednym przypadku nie do końca spasują i raczej trzeba je będzie czymś innym zastąpić. Bardzo ciekawie sytuacja wygląda z czernią, z jednej strony wielu osobom kojarzy się ona smutno i ponuro, ale z drugiej jest też symbolem elegancji i luksusu. Warto więc się dobrze zastanowić, czy kolor chabrowy na pewno się sprawdzi w tym, co jest planowane, czy jednak nie lepiej będzie wybrać coś innego.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY
1 komentarz
Dodaj komentarz
Możesz także polubić